Kvaal Østerbø og Vinogradova best under BSC 2014

Øystein Kvaal Østerbø og Galina Vinogradova sikret seg seieren i Bergen Sprint Camp sammenlagt etter en tett og spennende puljestart. De kan dermed kalle seg vinnere av BSC 2014 sammenlagt.


Topp 6 Herrer
1. Øystein Kvaal Østerbø
2. Murray Strain
3. Mårten Boström
4. Trond Einar Moen Pedersli
5. Andreas Høye
6. Johan Runesson

Topp 6 Damer
1. Galinda Vinogradova
2. Kristine Fjellanger
3. Lone Brochmann
4. Eva Jurenikova
5. Anne Johanne Lind
6. Mari Fasting

- Jeg hadde kommandoen i løpet før siste langstrekk, og selv om jeg var litt avventende før jeg gjorde mitt veivalg på siste langstrekk var det ingen av de andre som tok initiativet. De ble med på mitt valg, og utfordret meg aldri skikkelig i bakken, forteller Øystein Kvaal Østerbø til orientering.no om veien til seier.


Overså posten
I dameklassen hadde Mari Fasting kontroll på feltet helt til før det siste langstrekket - så ble det stopp.

 - Jeg overså 11. posten på kartet, og la rett ut på langstrekket mot 12. etter stempling på 10. post. Da jeg oppdaget feilen måtte jeg snu for å rette det opp, og løpet var kjørt, fortalte Halden-løperen til orientering.no. 

Dermed ble det kamp mellom Galina Vinogradova og hjemmehåpet Kristine Fjellanger om seieren - en kamp russiske Vinogradova avgjorde til sin fordel. Vinogradova kom forøvrig ens ærend fra Sibir til Bergen for å løpe Bergen Sprint Camp - da smaker det nok ekstra godt med seier! 

Kart, resultater og analyse
Kart fra dagens løp finner du under "Resultatert og kart". Resultater og bilder vil bli publisert utover dagen. Foreløpig kan man studere dagens live resultater som viser resultatet basert på dagens løype, ikke sammenlagt Dagens løyper var preget av en veldig teknisk del i starten, fulgt av to lange, krevende veivalgsstrekk som avslutning. Husk: Legg inn dine veivalg fra dagens Puljestart og fra Urb-o Sløyfesprinten i SPAS innen i kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar